Raiski verkkokauppaan liittyvät kysymykset

Tilaaminen

- Miten tilaan verkkokaupasta?
- Kirjoitin väärät yhteystiedot tilaukseen, mitä teen?
- Tulin katumapäälle. Miten perun tilaukseni?
- Tein kaksi tilausta, voiko toimituksen yhdistää?
- Voinko lisätä tilauksellesi unohtuneen tuotteen?

Maksaminen

- Mitkä maksutavat käyvät Raiski verkkokaupassa?
- Miten käytän verkkokaupan etukoodia?
- Minulla on Raiskin verkkokauppaan etukoodi, mutta unohdin käyttää sitä tilauksessani. Voinko käyttää sitä jälkikäteen?
- Maksoin tilaukseni, mutta en saanut tilausvahvistusta. Miten toimin?
- Tilauksen maksaminen ei onnistunut, mitä teen?
- Täytin yhteystietoni ja tilasin Raiskin uutiskirjeen, mutta se ei tullut sähköpostiini. Missä luvattu etukoodi on?
- Palautin tuotteen, mutta laskussa näkyy edelleen väärä summa. Mitä teen?

Toimitus

- Miten voin seurata tilaukseni tilaa?
- Miten pitkä toimitusaika on?
- Kuinka kauan Posti säilyttää tilaukseni?
- Tilaukseni on toimitettu väärään kaupunkiin, mitä teen?
- Haluaisin vaihtaa Postin noutopisteen toiseen paikkaan. Kuinka se onnistuu?
- Olen hukannut lähetystunnukseni. Mistä saan sen?
- Kuinka paljon toimitus maksaa?

Palautus ja vaihto

- Mistä löydän tilausnumeroni?
- Miten palautan tilaukseni?
- Kuinka kauan kestää, että saan hyvityksen tililleni?
- Voinko vaihtaa tuotteen?
- Valitsin maksutavaksi laskun, mutta palautan tuotteen/tuotteet. Täytyykö minun ilmoittaa palautuksesta myös Svealle?

Tilaaminen

Miten tilaan verkkokaupasta?

Kun olet valinnut haluamasi tuotteen, voit valita sen "Lisää koriin"-painikkeen kautta. Tällöin tuotteesi on mennyt ostoskoriin. Ostoskori löytyy verkkosivujen yläkulmasta oikeasta laidasta, jonka kautta pääset tilaamaan tuotteet.

Ostoskoria painettuasi näet tuotteet, jotka olet päättänyt ostaa. Tässä vaiheessa kannattaa vielä varmistaa, että tuotteet ovat haluamasi väriset sekä oikean kokoiset. Tämän jälkeen paina ”Siirry kassalle”-painiketta.

Seuraavalla sivulla täytät henkilötietosi sekä syötät mahdolliset alennus- tai lahjakoodit. Tämän jälkeen paina ”Jatka toimitustapaan”-painiketta, jossa pääset valitsemaan tilaukselle toimitustavan. Jatka tältä sivulta eteenpäin maksamaan tilaus valitsemallasi maksutavalla. 

Tilauksen mentyä läpi, saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi.


Kirjoitin väärät yhteystiedot tilaukseen, mitä teen?

Kun huomaat kirjoittaneesi väärät yhteystiedot, ota meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288. Yhteydenottolomakkeen kautta tulevaan viestiin tarvitsemme tilausnumerosi (RSXXXX) sekä oikeat tietosi, jotta pystymme välittämään varastolle oikeat tiedot.


Tulin katumapäälle. Miten perun tilaukseni?

Jos tulet toisiin aatoksiin tilauksesi suhteen, ota meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288. Voimme peruuttaa tilauksen vain, jos se ei ole vielä varastolla keräilyssä. Peruutus tulee tehdä mahdollisimman pian. Jos peruutus pystytään tekemään, käsittelemme hyvityksen, joka tapahtuu yleensä saman päivän/seuraavan arkipäivän aikana. Jos tilausta ei ehditä peruuttamaan, voit tehdä tilauksesta normaalin palautuksen. 

Tein kaksi tilausta, voiko toimituksen yhdistää?

Tilauksia ei valitettavasti pysty yhdistämään toisiinsa. Jokaiselle tilaukselle muodostuu omat seurantatiedot, joilla niitä voidaan seurata.

Voinko lisätä tilauksellesi unohtuneen tuotteen?

Valitettavasti tilauksiin ei voida lisätä tuotteita jälkikäteen. Teethän unohtuneelle tuotteelle uuden tilauksen verkkokaupassa

Maksaminen

Mitkä maksutavat käyvät Raiskin verkkokaupassa?

Verkkokaupassamme käy lähes kaikki luotto- ja pankkikortit (Visa, Visa Electron, Mastercard), Mobilepay, Pivo ja Siirto. Voit maksaa tuotteet myös Svean laskulla tai erämaksulla. Myös Svean yrityslasku on mahdollinen. 

Miten käytän verkkokaupan etukoodia?

Siirry ostoskoriin oikean yläkulman ”Ostoskori”-painikkeesta. Kun olet tyytyväinen ostoskorissa oleviin tuotteisiin, paina ”Kassalle”-painiketta. Oikealla puolella näet kaikki ostoskorissa olevat tuotteet. Tuotteiden alla näet tekstilaatikon ”Lahjakortti tai alennuskoodi”. Mobiililaitteella tämä kohta näkyy ostoskorin yläosassa. Syötä koodisi tekstikenttään ja paina ”Käytä”. Tämän jälkeen järjestelmä laskee sinulle alennetun hinnan.

Huomioithan, että etukoodia ei pysty lisäämään tilaukselle jälkikäteen, jos tilaus on jo maksettu.

Minulla on Raiskin verkkokauppaan etukoodi, mutta unohdin käyttää sitä tilauksessani. Voinko käyttää sitä jälkikäteen?

Valitettavasti emme voi käyttää jälkikäteen tilauksiin lahjakortteja.

Maksoin tilaukseni, mutta en saanut tilausvahvistusta. Miten toimin?

Joissakin tilanteissa tilausvahvistuksen saapuminen sähköpostiin saattaa kestää. Odota pari tuntia ja varmista, että kirjoitit sähköpostiosoitteesi oikein. Tarkista myös roskapostisi. Jos tilausvahvistus ei ole ilmestynyt sähköpostiisi kahden tunnin sisällä, ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288.

Tilauksen maksaminen ei onnistunut, mitä teen?

Kyseessä saattaa olla pankin päässä oleva tilapäinen häiriö. Odota hetki ja kokeile maksaa tilauksesi uudestaan. Mikäli tilaus ei kumminkaan onnistu, ole yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeen kautta.

Huomioithan, että laskulla tai erämaksulla maksaessa Svea Ekonomi tekee luottotarkistuksen, jonka hyväksymiseen tai hylkäämiseen Raiskin asiakaspalvelu ei voi vaikuttaa. 

Tilasin Raiski-uutiskirjeen, mutta en saanut -10% etukoodia. Mitä teen?

Kun täytät yhteystietosi ja tilaat Raiski-uutiskirjeen, sinulle pitäisi tulla sähköpostiisi viesti, jossa on henkilökohtainen alennuskoodisi. Tarkistathan, onko viesti mennyt roskapostikansioon. Jos et ole saanut etukoodia muutaman tunnin sisällä, ole meihin yhteydessä yhteydenottolomakkeen kautta.

Huomioithan, että uutiskirjeen etukoodin voi saada vain kerran.

Palautin tuotteen, mutta laskussa näkyy edelleen väärä summa. Mitä teen?

Kun olemme vastaanottaneet tuotepalautuksesi, tämän jälkeen tieto menee eteenpäin laskuttajalle. Jos palautit koko tilauksen, sinun ei tarvitse maksaa. Jos palautit vain osan tuotteista, laskusta maksetaan pidettyjen tuotteiden hinta.

Voit joko olla suoraan yhteydessä Svea Ekonomin asiakaspalveluun numeroon 09 42423031 tai sähköpostitse asiakasinfo@svea.fi. Vaihtoehtoisesti voit myös olla meihin yhteydessä yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288.

Toimitus

Miten voin seurata tilaukseni tilaa?

Meiltä lähetetään sähköpostitse toimitusvahvistus, joka sisältää lähetystunnuksen. Voit seurata tilauksen kulkua Postin/Matkahuollon sivuilta  täällä täyttämällä lähetystunnuksen.

Miten pitkä toimitusaika on?

Normaali toimitusaikamme on 2-4 arkipäivää. Sesonki- ja kampanja-aikoina toimitusaika voi olla pidempi.

Kuinka kauan Posti/Matkahuolto säilyttää tilaukseni?

Paketti säilytetään seitsemän (7) päivää, minkä jälkeen se lähtee palautumaan takaisin lähettäjälle.

Huomaathan, että tilauksen noutamatta jättäminen ei riitä etäkaupan purkuun. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tilaukseni on toimitettu väärään kaupunkiin, mitä teen?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 09 8520 8288, niin selvitämme asian.

Haluaisin vaihtaa noutopisteen toiseen paikkaan. Kuinka se onnistuu?

Emme valitettavasti pysty muuttamaan asiakkaan valitsemaa noutopistettä. Paketti toimitetaan ensisijaisesti asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen tai asiakasta postinumeron perusteella lähimpään noutopisteeseen.

Mikäli tilaukselle valittu noutopiste on täynnä, paketti toimitetaan seuraavaksi lähimpään noutopisteeseen.

Mikäli asiakas on Postin OmaPosti-palvelussa valinnut itselleen oman noutopisteen, paketti toimitetaan kyseiseen noutopisteeseen, ellei tilaukseen ole erikseen valittu toista noutopistettä.

Olen hukannut lähetystunnukseni. Mistä saan sen?

Lähetystunnus löytyy lähettämästämme toimitusvahvistuksesta. Jos toimitusvahvistus on hukkunut, saat tietää lähetystunnuksen laittamalle meille viestiä joko yhteydenottolomakkeen kautta tai soittamalla meille numeroon 09 8520 8288. 

Kuinka paljon toimitus maksaa?

Noutopistepaketti 4,90 €

Kotijakelu 8,90 €

Ilmainen toimitus yli 69 € tilauksiin

Palautus

Mistä löydän tilausnumeroni?

Viisinumeroisen tilausnumeron (esim. RS12345) löydät sähköpostiisi tulleesta tilausvahvistuksesta sekä paketin mukana tulleesta lähetelistasta.

Miten palautan tilaukseni?

Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan siistiin pakkaukseen. Jos käytät tilauksen alkuperäistä pakettia, muista peittää sen alkuperäiset lähetystarrat. Liitä palautukseen paketin mukana tullut palautuslomake täytettynä. Huomioithan, että verkkokauppatilausta ei voi vaihtaa tai palauttaa Halti-myymälässä.

PALAUTTAMINEN POSTILLA

Vaihtoehto 1: Palauta paketti Postin palvelupisteen kautta käyttämällä palautustunnusta 644821.

Vaihtoehto 2: Luo paketille Helposti-koodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti tai OmaPosti-sovelluksessa. Kirjoita Helposti-koodi pakettiin ja vie paketti Postin pakettiautomaattiin tai Postin palvelupisteeseen.

PALAUTTAMINEN MATKAHUOLLOLLA

Vaihtoehto 1: Palauta paketti Matkahuollon palvelupisteen kautta käyttämällä palautustunnusta 9547722.

Vaihtoehto 2: Rekisteröitymällä Matkahuollon asiakkaaksi voit hakea palautustunnuksella 9547722 aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilta automaattiin palauttamista varten.

Ota aina talteen paketin seurantatunnus ja/tai kuitti tositteeksi palauttamisesta.

Miten maksu palautetaan minulle?

Tuotteesta maksamasi hinta palautetaan sinulle samalla maksutavalla, jota olet alun perin käyttänyt. Kun palautuksesi on vastaanotettu ja hyvitetty, saat viipymättä tiedon asiasta sähköpostiisi.

Mikäli valitsit maksutavaksi laskun ja palautit koko tilauksen, sinun ei tarvitse maksaa laskua. Jos palautit vain osan tuotteista, silloin alkuperäisestä laskusta maksetaan pidettyjen tuotteiden hinta.

Verkko- ja korttimaksuissa rahan siirtymisessä voi kestää useampi pankkipäivä. Luottokortilla maksettaessa, palautus voi näkyä vasta seuraavassa luottokorttilaskussa.


Voinko vaihtaa tuotteen?

Verkkokaupassamme ei ole vaihtomahdollisuutta. Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, palauta vääränkokoinen tuote verkkokauppaamme ja tee haluamastasi tuotteesta kokonaan uusi tilaus. Jos olet epävarma koosta, suosittelemme tilaamaan kaksi kokoa. Huomioithan, että tuotteen hinta on aina verkkokaupassa sillä hetkellä voimassa oleva hinta eikä tilaukselle voida tehdä hyvityksiä jälkikäteen. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.

Valitsin maksutavaksi laskun, mutta palautan tuotteen/tuotteet. Täytyykö minun ilmoittaa palautuksesta myös Svealle?

Palautuksesta menee automaattisesti tieto Svealle, joten sinun ei tarvitse olla erikseen yhteydessä heihin.

Tilaa Raiskin uutiskirje, saat -10% etukoodin.